21 Mayıs 2011 Cumartesi

"Ahmet Ümit " - "İstanbul Hatırası" Kitabı Üzerine

Polisiye romanlar hep farklı gelmiştir bana. Aslında pek çok farklı türde kitaplar okudum ve okumaya çalışıyorum. Ancak dediğim gibi polisiye romanların bende ayrı yeri var. Uzun zamandır ismini duyduğum, okumak için de fırsat bulamadığım bir kitaptı 'İstanbul Hatırası'. Ahmet Ümit, İstanbul tarihini romanda öyle işlemiş ki zaten ilgim olan tarihe daha da ilgili hale geldim diyebilirim. Özellikle de İstanbul Tarihi'ne . İstanbul'un ilk kurulduğundan Fatih Sultan Mehmet'in feth etmesine kadar geçen 1500 yıllık tarih romanda cinayetlerle işlenerek anlatılmış. Katilin geride bıraktığı tek şey öldürdüğü kişilerin ellerine koyduğu bir sikke. Kurbanlarını bu sikkeyi bastıran hükümdarın yaptırdığı bir yere bırakıyor ve ellerini bir sonraki kurbanın bırakılacağı yeri gösterecek şekilde ok gibi uzatıyor. Daha fazlasını anlatmayacağım ben özet yazmıyorum okumanız için meraklandırıyorum sadece. =)
Okuma hastalığım gözümün keskinliğini erkenden alıp götürse de bana kazandırdıkları yüzünden uzağı flu görmem umrumda değil. Ben sıkılıyorum demeyin. Emin olun ki ilginizi çekecek bir kitap hiç ummadığınız anda sizi kendine esir edebilir. Kitap okumaktan sıkılınlar için nacizane fikirler vereceğim başka bir yazıda. Konudan uzaklaştık her zaman ki gibi ama konuya bağlayıp bitirelim. Ahmet Ümit'in İstanbul Hatırası adlı kitabını okumadan ölmeyin derim hele de İstanbullu iseniz..

8 yorum:

Adsız dedi ki...

çok güzel bir kitap . sürükleyici , akıcı ve sonu şaşırtıcı . tavsiye ederim :)

Adsız dedi ki...

kitabı okumanız en fazla 1 hafta sürer . o kadar sürükleyici ki elinizden düşüremiyorsunuz . ahmet ümit in en beğendiğim kitabıdır

Admin dedi ki...

Yorumlarınız için teşekkürler;
Evet gerçelten sürükleyici bir kitap. Bu arada yine Ahmet Ümit'in "Kukla" adlı romanını da okudum. En az İstanbul Hatırası kadar iyi bir kitap. Özellikle siyasate ilginiz varsa tavsiye edebileceğim bir kitap.

turgut dedi ki...

betpark
tipobet
betmatik
mobil ödeme bahis
poker siteleri
kralbet
slot siteleri
kibris bahis siteleri
bonus veren siteler
AZT1

ada dedi ki...

canlı sex hattı
heets
https://cfimi.com/
salt likit
salt likit
M28TTS

nuran dedi ki...

diyarbakır
düzce
edirne
elazığ
erzincan
02Y

ufuk dedi ki...

güngören
istanbul
fatih
adana
avcılar</a

4KER

selen dedi ki...

https://saglamproxy.com
metin2 proxy
proxy satın al
knight online proxy
mobil proxy satın al
AA5X

Yorum Gönder