16 Ağustos 2010 Pazartesi

Nedir Bu Referandum?

Türkiye'nin gündemiin en şaşalı olgusu şuan referandum. Partilerin rengi , siyasi görüşleri veya ideolajik yapıları ne olursa olsun bir referandumun etrafında evetçiler hayırlıcılar olarak toplanmaları çok ilgincime gider oldu. Bende dedim ki nedir bu referandum. İlgimi çeken maddeleri birazdan paylaşacağım ancak baştan söyleyim canım ülkemin bu hallerini görmek evet veya hayır demekten daha zor. neyse arkadaşlar geçelim referandumun ilgimi çeken maddelerine..

MADDE 1: Pozitif ayrımcılığın kapsamı genişletiliyor. Anayasa'nın 10. maddesine "Çocuklar, yaşlılar ve özürlüler ile harp ve vazife şehitlerinin dul ve yetimleri ile malul ve gaziler için alınacak tedbirler eşitlik ilkesine aykırı sayılmaz." ibaresi ekleniyor.


Çöpçülüğün bile istismar edildiği ülkemde pozitif ayrımcılığın ( görünürde iyi olsa bile) ilerde istismar edileceğini tahmin etmiyorum adım gibi biliyorum hele ki anayasa ile hukuksal zeminde sabitlenirse..

MADDE 7: Grev esnasında greve katılan işçilerin ve sendikanın kasıtlı veya kusurlu hareketleri sonucu grev uygulanan işyerinde sebep oldukları maddi zarardan sendikanın sorumlu tutulmasını öngörüyor. Siyasi amaçlı grev ve lokavt, genel grev ve lokavt, işyeri işgali, iş yavaşlatma ve diğer direnişlere ilişkin yasaklar kaldırılıyor

 İşçilerimizin üstündeki yük çok azmış gibi olası zararları işçiler karşılayacakmış şimdi diyebilirsiniz onlarda grev yapmasınlar zarar vermesinler ama ne yazık kı canım ülkemde hak verilmiyor alınıyor. Durum böyle olunca da grev kaçınılmaz oluyor.

MADDE 10: Milletvekilliğinin düşürülmesi uygulamasını kaldırıyor 


Yani şöyle bunun anlamı bir insanı yanlışlıkla millet vekili filan seçereseniz onu degiştirmek için bi dahaki seçimi beklemek zorundasınız.

MADDE 23: Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulu'nun (HSYK) yapısı değiştiriliyor. Bu kapsamda, halen 7 olan HSYK'nın üye sayısı 22'ye çıkarılacak. Adalet bakanı olmaya devam edecek.

Şuan yargının siyasallaştığını söyleyen zihniyet yasayı degiştirerek yargıyı daha da siyasileştirmeye ve sivil diktaya zorluyor(?)


MADDE 25:
12 Eylül darbecilerine yargı yolu açılıyor. Anayasa'nın, 12 Eylül dönemindeki Milli Güvenlik Konseyi üyeleri ile bu dönemde kurulan hükümetler ve Danışma Meclisi'nde görev alanların yargılanmasını önleyen geçici 15. maddesi yürürlükten kaldırılıyor.


12 Eylül'den bu yana o kadar zaman geçmesine rağmen şuan suçluların cezasını çekmelerini bende istiyorum ancak şuan yüzde sekseni ölü iger yuzde yirmisi ise yaşlanmış. Bu madde 12 Eylül'de canı yanmış olanların (bizde varız) duygularıyla oynayıp bunu paravan olarak kullanarak evet oyunu almak amacıyla konmuş gibi geliyor bana..

Evet arkadaşlar benim düşüncelerim bunlar. Herne kadar geçerli siyasi partilere gıcık olsam da oyum 'HAYIR' olacak. Şimdi diyebilirsiniz çok yanlı bir yazı olmuş. Keşke herkes yanın açıkça söyleyebilecek kadar cesur ve bilgili olsa.. Takdir Sizin...

0 yorum:

Yorum Gönder